Kobling
Vi kan renovere stort set alle koblinger, lige fra veteran med få hk til racer med sintermetal der kan holde op til 1000 hk.
Til en veteranbil eller andre biler hvor man ikke lige kan hive en kobling ned fra hylden, her kan vi renovere din gamle trykfod, lægge ny belægning på navet og slibe svinghjulet så koblingen virker 100 %
Til en chiptunet diesel eller benzin bil kan vi tilbyde at optimere din standard kobling så den kan holde til ca. 20-30 % mere moment.
Mange kan skifte en kobling, og måske også til et nogenlunde resultat, men alt for mange glemmer svinghjulet!!
I en kobling som har kørt langt, laver belægningen på navet nogle dybe spor i svinghjul og trykfod. Mange gør den fejl kun at skifte trykfod og nav, de overser svinghjulet som udover de dybe spor også kan få hårde knaster, der hæver sig over navets anlægsflade på svinghjulet.
Hvis man ikke sliber et svinghjul der har fået spor efter navet eller hårde knaster, hviler navet kun på de punkter der ligger højest, det betyder koblingen kan "ruske" og det kan blive dyrt i sidste ende.
Koblingen holder herved et meget mindre moment, i forhold til én hvor svinghjulet er blevet slebet.
Vi kan også lette og afbalancere dit svinghjul for af få det perfekte resultat.
Ring for tilbud på renovering eller optimering af din kobling.